Optimizam mlađih seniora

U Roterdamu 21. avgusta počinje SP za seniore u neolimpijskim disciplinama, seniore do 23 godine i juniore. Šampionat otvaraju mlađi seniori među kojima su i srpske posade dvojac bez kormilara Pivač, Mačković, dubl skul za lake veslače Jošić, Jovanović, četverac bez kormilara Dimitrijević, Ristić, Slavnić, Rajić i četverac sa kormilarom Cvijetić, Aleksandar, Marinković, Lazović, kormilar Kostić. Mačković: Želimo zlato i ništa manje od toga. Jovanović: Da se od mlađih seniora oprostimo na najbolji način. Rajić: Cilj postići svoja najbolja vremena. Lazović: Spremni da damo sve od sebe

U nedelju, 21. avgusta 2016, u Roterdamu (Holandija) počinje Svetsko prvenstvo za seniore u neolimpijskim disciplinama, seniore do 23 godine i juniore na kojem će se do 28. avgusta za medalje boriti 1.900. veslača i veslačica u 384 čamaca. Boje Srbije na ovom takmičenju braniće osam posada, od toga četiri u konkurenciji mlađih seniora, koji će se u petak naći na poprištu planetarnog šampionata. Tog dana iz Beograda put Holandije kreću dvojac bez kormilara Viktor Pivač, Martin Mačković, dubl skul za lake veslačke Marko Jošić, Petar Jovanović i četverac bez kormilara Uroš Dimitrijević, Marko Ristić, Dušan Slavnić, Zoran Rajić sa trenerima ovih čamaca Lazom Pivačem, Radivoj Mijatovim i Dušanom Kovačevićem, članom selektorske komisije Veslačkog saveza Srbije i koordinatorom rada mlađih seniora. Njima će u Roterdamu pridružiti četverac sa kormilarom Nikola Cvijetić, Aleksandar Marinkovski, Uroš Marinković, Lazar Lazović, kormilar Boško Kostić koji je sa trenerom Milošem Tomićem završne pripreme imao u Parizu. Inače, u konkurenciji seniora do 23 godine u Roterdamu će nastupiti 901 veslač i veslačica u 328 čamaca iz 61 zemlje.

Dvojac bez kormilara Viktor Pivač, Martin Mačković pokušaće da u Roterdamu dođe do svog trećeg uzastopnog svetskog odličja u konkurenciji mlađih seniora. Ovaj čamac je osvojio bronze na svetskim prvenstvima za seniore do 23 godine u Verezeu 2014. i Plovdivu prošle godine, a po rečima štrokera Mačkovića pravo je vreme za najsjajniju medalju.

– U Roterdam idemo na najvećim mogućim očekivanjima. Želimo i ciljamo zlato, ništa manje od toga, a samo bi trijumf bio rezultat s kojim bismo bili zadovoljni. Obojica smo se vratili iz Amerike sredinom juna i posle gotovo godinu dana ponovo zajedno seli u čamac. Ubrzo nakon toga učestvovali smo na Henli Rojal regati u Engleskoj gde smo otišli nedovoljno spremni i gde smo eksperimentisali sa Viktorom na štrokeru. Po povratku smo se vratili na staro i odradili smo više od mesec dana izuzetno kvalitetnih priprema. Maksimalno smo spremni, brži nego što smo bili lane i to nad daje za pravo da očekujemo mnogo – kaže Mačković koji je sa Pivačem lane osvojio i bronzu na Svetskom prvenstvu za seniore u Ožeibelu u dvojcu sa kormilarom Lukom Mladenovićem – Bilo je i razmišljanja na početku sezone da u Roterdamu nastupimo u seniorskom dvojcu sa kormilarom ali smo brzo doneli odluku da to bude dvojac bez kormilara u seniorima B budući da se radi o olimpijskoj disciplini i da zbog toga uspeh u njoj ima veći značaj.

U dvojcu bez kormilara prijavljeno je 10 čamaca. Kvalifikacije su zakazane za nedelju, 21. avgust, od 10,40 č.

– Mislim da smo mi najveći favoriti, a pored nas još pet-šest selekcija će ravnopravno konkurisati za postolje. To su posade Italije, Rumunije, koja je lane trijumfovala u Plovdivu ali u drugom sastavu, Grčke, Nemačke, Velike Britanije, Francuske... U odnosu 2015. neće biti ni Australijanaca koji su osvojili srebro. Inače, na regatnoj stazi u Roterdamu niko iz naše reprezentacije za ovo takmičenje, uključujući i mene, nikada pre nije veslao. Koliko sam se raspitao od nekih svojih drugara iz Holandije staza je regularna, ponekad zna da duva jak kontra vetar ali ravnomerno čitavom širinom tako da nikome ne daje prednost. Jedini problem bi mogao da bude to što je jezero izuzetno malo i što će, verovatno, biti gužva na treninzima budući da se istovremeno održava takmičenje u tri starosne kategorije – ističe Pivač koji neće imati ni dan odmora nakon prvenstva budući da odmah produžava za Ameriku gde mu na Berkliju počinje nova školska godina.

Poput dvojca bez kormilara i dubl skul za lake veslače Marko Jošić, Petar Jovanović bio je akter dva prethodna svetska prvenstva za seniore do 23 godine. U Varezeu 2014. zauzeo je 12, a prošle godine u Plovdivu sedmo mesto. Štroker Jovanović je pred put u Holandiju istakao da je glavni cilj plasman u finale.

– Posle dva B finala, nadamo se da ćemo u Roterdamu konačno prebroditi polufinalnu prepreku i da ćemo se naći među šest najboljih posada. Odlično smo radili u završnim pripremama, ako se izuzmu poslednja dva dana pred put, jer je mene „zakačio“ virus pa sam morao na kratko da pauziram. Do tada je sve bilo super. Imali smo odlične brzine na treninzima i ako uspemo da to prenesemo na trke u Roterdamu možemo da budemo optimisti. Poseban motiv nam je to što nam je ovo zadnje takmičenje u konkurenciji seniora B. Trudićemo se maksimalno da ostvarimo najbolji mogući rezultat i da tako pokažemo da smo posada na koju će moći ozbiljno da se računa i u seniorskoj konkurenciji – rekao je Jovanović.

Kvalifikacije u dubl skulu za lake veslače na programu su 21. avgusta od 11,45 č. Na put ka medaljama kreće 19 čamaca.

– Nismo se preterano bavili konkurencijom, tako da nemamo posebne informacije o protivnicima koji nas očekuju u Roterdamu. Fokusirani smo na svoje veslanje i na to da pružimo maksimum. U svakom slučaju nema sumnje da će biti mnogo kvalitetnih čamaca kao što su španski, nemački, italijanski... – smatra Jovanović.

Uroš Dimitrijević, Marko Ristić, Dušan Slavnić i Zoran Rajić, koji će veslati u četvercu bez kormilara, debitovaće na svetskim prvenstvima za seniore do 23 godine. Ovaj čamac čine dvojica prošlogodišnjih juniora Ristić i Rajić, koji su u teškom četvercu 2015. osvojili evropsku bronzu i bili sedmi na svetu, Slavnić, osvajač juniorske evropske bronze u četvercu sa kormilarom 2014, i Dimitrijević, koji je juniorski staž završio, poput Slavnića, završio pre dve godine.

– Nas četvorica smo u ovom sastavu počeli sezonu 2014. Bili smo odlični na regati u Zagrebu, ali smo se brzo odvojili u dvojce. Na početku ove sezone ponovo smo seli u teški četverac i odmah pokazali da imamo kvalitet. Pripremao se za ovo takmičenje gotovo šest meseci što nam je mnogo značilo. Imali smo i tri jake i zvanične provere. Na regati u Zagrebu smo osvojili bronzu, u Segedinu zlato, a na Bledu srebro. Poslednjih mesec dana radili smo na Srebrnom jezeru. Ceo plan i program priprema smo sproveli u delo, ako se izuzme par dana kada smo radili odvojeno zbog bolesti Ristića. Sve u svemu na distancama na 500 i 1.000 metara imali smo brzine u okviru borbe za medalju, a tek na licu mesta videćemo koliko zaista vredimo. Mlađi smo od konkurencije i po tri godine, ovo je nama prvo svetsko prvenstvo za seniore B i osnovni cilj jeste da se postignemo svoja najbolja vremena. U svakom slučaju nadamo se finalu, a posle bi bilo sve moguće – kaže štroker Rajić.

U četvercu bez kormilara prijavljeno je 14 čamaca, a kvalifikacije počinju u nedelju od 17 časova.

– Konkurencija će biti na najvišem nivou, budući da će gotovo sve veslačke velesile, kao što su Novi Zeland, Velika Britanija, Nemačka, SAD, Kanada, i ostale, imati predstavnike u ovoj disciplini. Od eventualnih rivala jedino smo se do sada takmičili sa Hrvatima i Česima od kojih smo ove godine bili bolji na Bledu – napominje Rajić.

I svi članovi četverca sa kormilarom Nikola Cvijetić, Aleksandar Marinkovski, Uroš Marinković, Lazar Lazović, kormilar Boško Kostić u Roterdamu će “upisati” svoj prvi nastup na svetskim prvenstvima za mlađe seniore. Ovaj čamac je formiran ove godine. U njemu će veslati dvojca prošlogodišnjih juniora Cvijetić i Lazović, osvajači juniorske evropske bronze u četveracu bez kormilarom 2015, dve godine stariji Marinković, član juniorskog osmerca koji je 2013. postao evropski prvak i osvojio svetsku bronzu, i Marinkovski koji je juniorsku karijeru završio 2012. evropskim zlatom i svetskom bronzom u četvercu sa kormilarom.

– Intezivno treniramo u ovom čamcu gotovo dva meseca, tj od povratka Marinkovića i Marinkvskog iz Amerike gde studiraju u Bostonu. Poslednjih devet dana proveli smo u Parizu gde smo se odlično uveslali i postigli mnogo bolje rezultate na treninzima nego što je bio slučaj u Srbiji. I fizički i mentalno maksimalno smo spremni da damo sve od sebe da zabeležimo najbolji mogući rezultat. Idemo na zlato, jer samo sa takvim pristupom možemo da izvučemo maksimum iz sebe – rekao je štroker Lazović.

Za medalje u četvercu sa kormilarom boriće se 12 posada, a start kvalifikacija zakazan je za nedelju u 16,30 č.

– Konkurencija će biti ujednačena i mislim da će gotovo svi čamci ravnopravno konkurisati prvo za finale, a potom i za postolje. U ovom trenutku ne bih nikoga posebno izdvajao – ističe Lazović.

Miloš Stanojević stiže u Roterdam u petak

Miloš Stanojević, jedini srpski predstavnik u seniorskoj konkurenciji na ovogodišnjem Svetskom prvenstvu, koji će veslati u skifu za lake veslače, u Roterdam stiže u petak. Osvajač bronze u ovoj disciplini na prošlogodišnjem SP za seniore u Ožibeleu završne pripreme za šampionat u Holandiji odradio je pod vođstvom svog trenera, Francuza Sedrika Tublena, u Parizu iz kojeg direktno stiže u Roterdam. Stanojević na šampionatu startuje u ponedeljak, 22. avgusta 2016. Kvalifikacije u skifu za lake veslače počinju u 16,55 č.

Juniori put Holandije kreću u ponedeljak

Takmičenje juniora na Svetskom prvenstvu u Roterdamu počinje u sredu, 24. avgusta 2016. Našu zemlju će u ovoj konkurenciji predstavljati tri čamca skifista Vukašin Pivač, četverac bez kormilara Veljko Milovanović, Pavle Simić, Radoš Milićević, Aleksa Popović i četverac sa kormilarom Vuk Mladenović, Veselin Tričković, Vanja Obradović, Damjan Lazić, kormilar Luka Mladenović. Juniorska ekspedicija, u kojoj će biti i trener četverca bez kormilara Miloš Čudić i četverca sa kormilarom Goran Todorović (trener juniorskog skifa Lazo Pivač biće već u Holandiji pošto vodi i dvojac bez kormilara za mlađe seniore) put Holandije kreće u ponedeljak, 22. avgusta.